www.kampanyguru.hu

Szavazások

Szavazzon! Hogyan képzeli el Adwords kampányát?
 





Adwords szótár


Átlagos CPC

Annak az összegnek az átlaga, melyet Ön a kattintásokért fizet.


Átlagos pozíció

Az a pozíció, ahol az Ön hirdetése a hirdetési periódus alatt átlagosan elhelyezkedett.


Cél URL

Az az aloldal, ahova a látogatót irányítja. Fontos, hogy a látogató arra az aloldalra érkezzen, ahol valóban azt találja, amit keres.


CTR (Clickthrough rate)

A kattintások száma osztva a megjelenések számával. A CTR értéke nagyon fontos, ezen alapszik a Google Adwords árazási politikája. Ha magas a CTR értéke, akkor az Ön költségei alacsonyabbak lesznek.


Google display hálózat

Korábban "keresési hálózat" néven ismert a display hálózat. A display hálózat a Google céggel partneri kapcsolatban álló webhelyek, illetve a Google és You Tube tuladjonában álló webhelyek.

Az Google Adwords-ben beállítható, hogy hirdetései mely hálózaton jelenjenek meg.


Hely (földrajzi célzás)

Földrajzilag megcélozhatja közönségét. A földrajzi helyet az Adwords az internetszolgáltató által hozzárendelt IP cím alapján állapítja meg. A földrajzi célzás kampány szinten állítható be.


Helybővítmény

Hirdetése alatt megjelenítheti vállalkozásának címét.


Hirdetés

A Google keresőbe begépelt kulcssó/kifejezés hatására megjelenő hirdetés, melynek szövegét Ön fogalmazza meg.


Hirdetésbővítmények

A Kampány szinten beállítható Telefonbővítmény, Sitelinks bővítmény és Helybővítmény a hirdetés alatt jelenik meg, e bővítmények beállításával a hirdetések még eredményesebbé tehetők.


Hirdetésütemezés

Félórára lebontva beállíthatja, hogy kampány a nap mely óráiban fusson. A hirdetésütemezés kampány szinten állítható be!


Kizáró (negatív) kulcsszó

Hirdetésünk nem jelenik meg azoknál a kereséseknél, amelyek tartalmazzák a kizáró kulcsszót, melyet kampány és kulcsszócsoport szinten is megadhatunk.


Kifejezés

"Kulcsszó", amely 2, 3 vagy több szóból áll.


Költségkeret

Az az összeg, amelyet Ön naponta el szeretne költeni hirdetésre. Kampány szinten állítható be.


Kulcsszó

Az Adwords kampányba felvett kulcsszavakra/kifejezésekre történő keresések hatására jelenik meg az Ön hirdetése a Google keresőben.


Kulcsszócsoport (Hirdetéscsoport)

Azonos témájú kulcsszavak/kifejezések csoportja, melyekhez azonos hirdetési szövegek tartoznak.


Kulcsszóegyezés

A hirdetés még pontosabb célzásához nagyon hasznos beállítani a kulcsszóegyezést (általános= kulcsszó, pontos egyezés=[kulcsszó], kifejezés-egyezés="kulcsszó", általános egyezés=+kulcsszó). A kulcsszóegyezés beállításával emelhetjük a kulcsszó minőségi pontszámát, így kevesebbet fizetünk a kattintásért.

Újabban a [pontos] és "kifejezés" -egyezésű kulcsszavaknál beállítható (vagy kizárható), hogy a hirdetés megjelenjen a közeli változatokra (pl. egyesszám, többesszám, elírás stb.).


Maximális CPC

Az az összeg, amelyet Ön maximálisan hajlandó fizetni egy kattintásért.


Megjelenés

Amikor a hirdetése a kulcsszó begépelésének hatására megjelenik a Google keresési vagy display hálózatán. Csak a kattintásért kell fizetni, a megjelenésért nem!


Minőségi pontszám

Az Adwords pontozza a kulcsszavakat a CTR és a relevancia alapján. Minél jobb a CTR, annál magasabb a minőségi pontszám, így kevesebbet is fizetünk egy kattintásért.


Pozíció preferencia

A Pozíció preferencia beállításánál megadhatja, hogy hová szeretné rangsorolni a hirdetését. Például beállíthatja, hogy az 1-3. pozíció valamelyikében jelenjen meg a hirdetés.


PPC (Pay per Click - Kattintás alapú árazás)

A kattintás alapú árazás azt jelenti, hogy Ön csak akkor fizet, ha rákattintottak a hirdetésére.


Remarketing hirdetés

Érdeklődésen alapuló Display kampány, ahol azokat célozzuk meg hirdetéseinkkel, akik már jártak honlapunkon, érdeklődtek termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Épp emiatt remarketing kampányunktól magasabb konverziót várhatunk, a max. CPC-t is ennek megfelelően állítsuk be.


Sitelinks bővítmény

Kampány szinten megadhat 10 belső linket, melyből 4 megjelenhet hirdetése alatt (csak a felül megjelenő hridetések esetén).








 

Indítsa még ma el Adwords kampányát

A Google Adwords kampány jó lökést adhat az induló honlapjának.

Segítségével növelheti a látogatók számát, mert a Google előrébb sorolja azokat az honlapokat az organikus (nem fizetős) találatok között, melyek népszerűbbek, látogatottabbak.

 

 

Gyakori hibák, melyek miatt ezreket veszíthetünk!

  • Túl általános kulcszavak használata!
  • Hiányzik a kulcsszó (kifejezés) a hirdetési szövegben!
  • A látogató főoldalra történő irányítása!
  • Csak egy kulcsszócsoport használata!
  • Csak egy kampány használata!
  • Megfeledkezés a kizáró kulcsszavakról!
  • Kulcsszóegyezés beállításának mellőzése!

részletek>>