www.kampanyguru.hu

Szavazások

Szavazzon! Hogyan képzeli el Adwords kampányát?
 




Gyakran elkövetett hibák az Adwordsben


A teljesség igénye nélkül íme néhány példa arra, amelyek elkövetésekor súlyos pénzösszegek vándorolhatnak ki a zsebünkből.


Túl általános kulcsszavak használata

Fontos, hogy amikor a kulcsszavakat meghatározzuk, ne szaladjon el velünk ló. Ne használjunk túl általános kulcsszavakat. Ha például cipőboltunk van, ne válasszuk azt a kulcsszót, hogy „cipő”, mert túl általános. Az ilyen nagyon általános kulcsszavaknak a minőségi mutatója rosszabb, és ezáltal egy kattintás költsége magasabb lesz. Hiba az is, ha kizárólag egy szavas kulcsszavakat használunk, és nem használunk kifejezéseket: pl.”női fekete cipő" vagy "női magassarkú cipő". Ezeknek a jól specifikált kifejezéseknek a minőségi mutatója jobb, így kattintási költségeink is alacsonyabbal lesznek.


Kulcsszóegyezés beállításának mellőzése

A hirdetés még pontosabb célzásához hasznos beállítani a kulcsszóegyezést (általános=kulcsszó, pontos egyezés: [kulcsszó], kifejezés-egyezés="kulcsszó", általános egyezés=+kulcsszó). A kulcsszóegyezés használatával is emelhetjük a kulcsszó minőségi pontszámát, és több pénz marad a zsebünkben.


Hiányzik a kulcsszó a hirdetési szövegben

Amikor elkészíti a hirdetési szövegét, fontos, hogy a kulcsszót (kifejezést) szerepeltesse a címben és a leírásban, mert a kulcsszó félkövér betűvel lesz kiemelve a hirdetésben, így odavonzza a tekintetet a hirdetésre.


A látogató főoldalra történő irányítása

Sajnos a weboldal-tulajdonosok nem szánnak elég időt arra, hogy eldöntsék, az egyes hirdetések melyik aloldalra mutassanak, ehelyett minden egyes hirdetéssel a főoldalra irányítják a látogatókat, és persze csodálkoznak, hogy nem érik el a megfelelő konverziót. Miért ne küldje a látogatót arra az aloldalra, ahol pontosan arról olvashat, amit keres?


Csak 1 kulcsszócsoport használata

Ha kategorizálja a hirdetéseit, tegye az azonos témájú kulcsszavakat külön hirdetéscsoportba. Képzelje el például, hogy DVD filmeket árul. A termékválasztékban vannak vígjátékok, akciófilmek, ismeretterjesztő filmek, stb. Hozzon létre minden egyes témakörhöz egy-egy kulcsszócsoportot, így a kulcsszavak csoportba szervezésével növelheti a hirdetések teljesítményét.


Csak 1 kampány használata

Az Adwordsben vannak olyan szolgáltatások, melyet csak kampány szinten lehet beállítani. Például, ha több témakörben hirdetünk, de különböző költségkeretünk van rá, vagy ha térben vagy időben máshova célozzuk a hirdetéseket, többek között ezeket csak kampány szinten lehet beállítani. Praktikusan az ilyen esetekre szoktunk több kampányt létrehozni.


Megfeledkezés a kizáró (negatív) kulcsszavakról

Ha kampányunkba kizáró kulcsszavakat veszünk fel, hirdetésünk nem jelenik meg azoknál a kereséseknél, amelyek tartalmazzák az adott kulcsszót, kifejezést. Például: ha sportáruházunk van, de nem adunk bérbe vagy nem élezünk korcsolyát, akkor érdemes a „bérlés”, „kölcsönzés”, „élezés” kulcsszavakat felvenni a negatív kulcsszavak közé, hogy ha valaki  korcsolyát akar bérelni, illetve éleztetni, hirdetésünk ne jelenjen meg, így növelhetjük a konverziót.


 

Amit ajánlok Önnek

Nem több száz kattintást árulok egy csomagban, hanem releváns kattintásokat, minőségi látogatókat.

Ez azt jelenti, hogy csak azoknak jelenik meg a hirdetése, aki kifejezetten az Ön termékét, szolgáltatását keresik. Ezzel növelhető a konverzió, és Önnek nem kell pénzt kiadnia fölösleges kattintásokra.

 

Ingyenes tanácsadás telefonon

Hívjon bátran, ha Adwords kupont kapott, és nem tudja, hogyan tudná a leghatékonyabban felhasználni, de akkor is szívesen állok rendelkezésére, ha elakadt vagy elbizonytalanodott az Adwords használata során.